Zapotrzebowanie na wodę

wodaTrening z pewnością jest w stanie wyciągnąć z nas wiele wody. To właśnie dlatego tak naprawdę musimy zadbać o bardzo duże spożycie płynów. Tylko w taki sposób jesteśmy w stanie utrzymać naszą sprawność nie tylko fizyczną, ale i psychiczną w odpowiednim stanie dzięki czemu zachowamy zdrowie. Regularne nawadnianie organizmu przekłada się na poprawę siły naszych mięśni. Nasze ciało musimy traktować jako odpowiednią maszynę, która mimo wszystko do swojego funkcjonowania potrzebuje odpowiednią dawkę wody.

Pijemy ile musimy

Pijmy, więc tyle, ile powinniśmy nie ograniczajmy płynów, ponieważ może to nam tylko zaszkodzić zamiast pomóc. Faktycznie przecież każdy, kto zna anatomię człowieka wie doskonale, że przecież cały organizm w większości składa się z wody a my z kolei podczas treningu wydalamy ją podwójnie, przez co możemy doprowadzić do odwodnienia co jest już naprawdę poważnym stanem, który mimo wszystko przekłada się na nasze zdrowie. Gdy dopuścimy do sytuacji, w której faktycznie w naszym ciele zacznie brakować wody wówczas możemy zaobserwować obniżenie zdolności wysiłkowych, przez co tak naprawdę nie będzie w stanie wykonać założonego planu treningowego, a to z kolei oznacza stracony dzień, który będzie mimo wszystko rzutował na nasze osiągi i to poważnie. Wiele zależy też od tego, ile nasze ciało ma kilogramów. Na każdy jeden kilogram powinniśmy dostarczyć przynajmniej do 40ml wody.

Tempo jest ważne

Jeśli jesteśmy kulturystami to mimo wszystko możemy tracić między innymi nawet do 3 litrów wody na godzinę. Nic dziwnego, że w takim tempie musimy po prostu uzupełniać wszystkie braki jakie tylko się pojawią. W ten sposób nie stracimy zupełnie jakości co faktycznie ma znaczenie. Zapotrzebowanie na płyny może być jednak mniejsze w zależności od tego co tak naprawdę robimy. Aby odzyskać siły nie wystarczy tylko i wyłącznie sama woda musimy do tego wszystkiego dołączyć odżywki i inne suplementy, które są bardzo ważnymi składnikami jakie muszą się pojawić w normalnym trybie treningu.

http://nutrition.kfd.pl

Comments are closed